Przejdź do głównej zawartości

SIEMENS EQ7 / EQ5 ZATYKAJĄCA SIĘ WYLEWKA KAWY

Jeśli jesteś posiadaczem ekspresu automatycznego marki Siemens z serii EQ to pewnie prędzej czy później będziesz miał problem z zatykającym się wylotem kawy.

Można przetykać dziurki czymś cienkim np. kawałkiem druta lub wykałaczką ale takie rozwiązanie pomaga na chwilę albo w ogóle.

Jedyne słuszne rozwiązanie to zaopatrzenie się w 3 cienkie śrubokręty. Patrząc od spodu widać otwory, w które należy je dosyć głęboko włożyć a następnie podważając wyciągnąć wylewkę.

Do wylewki podłączony będzie wężyk, który należy wyciągnąć jednocześnie uważając żeby nie wciągnęło go do środka ekspresu bo będzie problem z jego wyciągnięciem.

Zdemontowanej puszki niestety nie da się otworzyć bez rozcinania. Mając w ręku zdemontowaną część można przejść do skutecznego rozwiązania problemu nielecącej kawy.  Najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie to przewiercenie na wylot krzyżyków, które znajdują się w otworach. Trudno powiedzieć po co one tam w ogóle są? Chyba tylko po to, żeby się zatykać. Wiercić można zwykłym wiertłem z wkrętarki akumulatorowej albo tak jak ja użyć do tego Dremla. Dobrze gdyby sprzęt wiercący miał regulację obrotów bo robienie tego na wysokich obrotach raczej nie będzie zbyt wygodne a wiercenia dużo nie ma.




Po wykonaniu otworów będzie widać ile w środku jest brudu osadzonego na ściankach, który w normalnych warunkach pozostałby tam na zawsze. Do mycia polecam płyn do naczyń i coś do grzebania przez otwory - idealnie nadaje się drewniany patyk do szaszłyków. Po takim wyszorowaniu ze środka powinien płatami odpadać osad z kawy, przy okazji przestanie śmierdzieć z wylewki starymi fusami.

Komentarze

  1. Cześć! Świetnie opisana i udokumentowana naprawa. Nawet ja dałem radę naprawić. Właśnie skończyłem naprawiać wylewkę w moim kilkuletnim EQ7.
    Gorąco dziękuję!!
    Zaraz poszukam czy masz coś na blogu o opadającej wylewce.
    Ogólnie w moim sprzęcie mam już 6.893 kaw i 10.007 napojów mlecznych (cokolwiek to znaczy) :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć, dzięki za poradnik. Zrobiłem to samo, ale bez Dremela, po prostu delikatnie wyłamałem krzyżaki śrubokrętem. Syfu było sporo. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

PIEKARNIK DO ZABUDOWY TEKA - SPADAJĄCA GRZAŁKA

Od 2017 jestem w posiadaniu piekarnika przeznaczonego do zabudowy marki TEKA. Po niecałych 2 latach od zakupu zaczęły się problemy z górną grzałką. Coraz częściej zdarzało się jej wyskakiwać z mocowania i spadać prosto do pieczonego ciasta albo wszystkiego innego znajdującego się w piekarniku. W poprzek grzałki jest poprowadzone mocowanie, które zaczepia się o wystający dynks u góry.  Serwis przyjechał, Pan namęczył się z 2 godziny aż w końcu stwierdził, że przyczyną jest mocowanie grzałki. Ktoś to tak wymyślił, że materiał pracuje na tyle mocno podczas nagrzewania i stygnięcia, że mocowanie grzałki podtrzymujące ją przy górnej części piekarnika zaczyna wędrować po grzałce. Widać to na poniższych zdjęciach. Grzałki nikt nie dotykał od ostatniej naprawy, widać o ile wykrzywiło się mocowanie. Nie byłoby problemu gdyby dało się to łatwo naprostować. Przy zimnej grzałce materiał jest tak mocno spasowany, że trzeba użyć małego młotka lub innego narzędzia w celu nastawienia mocowani

Convoy S2+ SST20 na rower

Zimno, ciemno, więc trzeba było zamontować na rowerze drugiego Convoya S2+. W ramach testu wydrukowałem dwa daszki z Thingiverse zapobiegające oślepianiu osób z przeciwka. Podklejone od środka folią aluminiową, nie miałem ładnej jednolitej więc poszła spożywcza we wzorki. Obydwa Convoye wyposażone w diodę SST20. Dzięki podklejonej folii aluminiowej na daszkach więcej światła jest bezpośrednio przed rowerem. Convoy S2+ SST20 reflektor OP + daszek Dla porównania latarka bez daszka tylko z reflektorem OP \ Convoy S2+ SST20 soczewka 40 stopni + daszek  Dla porównania latarka bez daszka tylko z soczewką W przypadku wyżej wymienionych Convoyów z optyką 40 stopni oraz reflektorem OP, bez daszków lepiej jeździ mi się na reflektorze OP niż z soczewką 40 stopni. Soczewka zapewnia dosyć równomierne rozłożenie światła co wiąże się z wrażeniem, że jest go mniej niż z reflektora OP. Z reflektora OP uzyskujemy większy zasięg z bardziej oświetlonym środkiem. W przypadku jednej latarki na kierownicy re