Przejdź do głównej zawartości

KOREKTA LAKIERU OPEL MERIVA

Opel Meriva - poprzednio w rękach Tureckich.
Równie ciekawa co wygląd samochodu była płyta z tureckimi mp3 znajdująca się w samochodowym odtwarzaczu. 




Silnik i elektryka niedomagały. Auto wyglądało tak jakby nigdy nie było myte. Szyby pokryte były twardym nalotem, w uszczelkach wyrosły roślinki a na pozostałym lakierze osiadła szara warstwa brudu.






To co znajduje się na dachu to nie tylko kurz ale twarda skorupa, którą trzeba było przeszlifować na 3 podejścia papierem 2000.



Na szybach wżarł się brud tak mocno, że jedynie można było go usunąć mechanicznym polerowaniem.



Pozostawienie auta w pełnym słońcu nie wpływało pozytywnie na jego wygląd. Na lakierze pełno swirli i zadrapań.



Czyszczenie glinką można było sobie darować. Kilka pociągnięć i wygląda tak jak na zdjęciu.





Wżarty osad najlepiej widać było w obrębie wszystkich uszczelek.


Po umyciu samochodu i zmyciu powierzchniowego brudu widać dopiero w jakim stanie jest lakier. Szary nalot nie jest w cale łuszczącym się lakierem bezbarwnym tylko czymś co nawarstwiało się z czasem na niemytym samochodzie. 





Całe nadwozie zostało przeszlifowane papierem 2000. Osad był tak wżarty, że niektóre elementy trzeba było przeszlifować kilkukrotnie. 

Następnie użyta została pasta bardzo mocno tnąca MENZERNA Super Heavy Cut Compound S300 na wełniaku Flexipads. Idealnie nadaje się do dalszych prac po papierze 2000, szybko i skutecznie usuwa ślady szlifu. 

Po lewej stronie kawałek maski w stanie pierwotnym, po prawej po kilku przejazdach samym S300.


Białe kropki na masce i zderzaku to oczywiście efekt uderzania kamieni z dróg. 


W związku z tym, że wcześniej nie miałem styczności z pastą MENZERNA S300, prawą część maski doświadczalnie zrobiłem wykorzystując tylko wełniaka+S300. Jest to najbardziej agresywna pasta z jaką dotychczas pracowałem. Idealnie nadaje się do wykorzystania na pojazdach w tak kiepskim stanie. Średnie i małe defekty znikają praktycznie w mgnieniu oka przy wykorzystaniu twardej gąbki lub wełniaka. 


Lewa część maski została przeszlifowana papierem 2000 a następnie polerowana S300 na wełniaku.


Na koniec całość wykończona pastą MENZERNA FF3000 na miękkiej gąbce. 





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

SIEMENS EQ7 / EQ5 ZATYKAJĄCA SIĘ WYLEWKA KAWY

Jeśli jesteś posiadaczem ekspresu automatycznego marki Siemens z serii EQ to pewnie prędzej czy później będziesz miał problem z zatykającym się wylotem kawy. Można przetykać dziurki czymś cienkim np. kawałkiem druta lub wykałaczką ale takie rozwiązanie pomaga na chwilę albo w ogóle. Jedyne słuszne rozwiązanie to zaopatrzenie się w 3 cienkie śrubokręty. Patrząc od spodu widać otwory, w które należy je dosyć głęboko włożyć a następnie podważając wyciągnąć wylewkę. Do wylewki podłączony będzie wężyk, który należy wyciągnąć jednocześnie uważając żeby nie wciągnęło go do środka ekspresu bo będzie problem z jego wyciągnięciem. Zdemontowanej puszki niestety nie da się otworzyć bez rozcinania. Mając w ręku zdemontowaną część można przejść do skutecznego rozwiązania problemu nielecącej kawy.  Najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie to przewiercenie na wylot krzyżyków, które znajdują się w otworach. Trudno powiedzieć po co one tam w ogóle są? Chyba tylko po to, żeby się zaty

Convoy S2+ SST20 na rower

Zimno, ciemno, więc trzeba było zamontować na rowerze drugiego Convoya S2+. W ramach testu wydrukowałem dwa daszki z Thingiverse zapobiegające oślepianiu osób z przeciwka. Podklejone od środka folią aluminiową, nie miałem ładnej jednolitej więc poszła spożywcza we wzorki. Obydwa Convoye wyposażone w diodę SST20. Dzięki podklejonej folii aluminiowej na daszkach więcej światła jest bezpośrednio przed rowerem. Convoy S2+ SST20 reflektor OP + daszek Dla porównania latarka bez daszka tylko z reflektorem OP \ Convoy S2+ SST20 soczewka 40 stopni + daszek  Dla porównania latarka bez daszka tylko z soczewką W przypadku wyżej wymienionych Convoyów z optyką 40 stopni oraz reflektorem OP, bez daszków lepiej jeździ mi się na reflektorze OP niż z soczewką 40 stopni. Soczewka zapewnia dosyć równomierne rozłożenie światła co wiąże się z wrażeniem, że jest go mniej niż z reflektora OP. Z reflektora OP uzyskujemy większy zasięg z bardziej oświetlonym środkiem. W przypadku jednej latarki na kierownicy re

PIEKARNIK DO ZABUDOWY TEKA - SPADAJĄCA GRZAŁKA

Od 2017 jestem w posiadaniu piekarnika przeznaczonego do zabudowy marki TEKA. Po niecałych 2 latach od zakupu zaczęły się problemy z górną grzałką. Coraz częściej zdarzało się jej wyskakiwać z mocowania i spadać prosto do pieczonego ciasta albo wszystkiego innego znajdującego się w piekarniku. W poprzek grzałki jest poprowadzone mocowanie, które zaczepia się o wystający dynks u góry.  Serwis przyjechał, Pan namęczył się z 2 godziny aż w końcu stwierdził, że przyczyną jest mocowanie grzałki. Ktoś to tak wymyślił, że materiał pracuje na tyle mocno podczas nagrzewania i stygnięcia, że mocowanie grzałki podtrzymujące ją przy górnej części piekarnika zaczyna wędrować po grzałce. Widać to na poniższych zdjęciach. Grzałki nikt nie dotykał od ostatniej naprawy, widać o ile wykrzywiło się mocowanie. Nie byłoby problemu gdyby dało się to łatwo naprostować. Przy zimnej grzałce materiał jest tak mocno spasowany, że trzeba użyć małego młotka lub innego narzędzia w celu nastawienia mocowani