Przejdź do głównej zawartości

Convoy S2+ SST20 7135*8

Jako, że nie miałem jeszcze nigdy Convoy z diodą SST20 oraz sterownikiem 7135 Biscotti to drogą kupna został nabyty z banggood. Do najtańszych nie należał bo całe 52,81 zł po obniżce z 83,47 zł. Poczta chińsko-polska dostarczyła całość w 16 dni. Convoy jak Convoy z zewnątrz wygląda jak każdy inny w kolorze gray. 


Z dodatków dostajemy szybkę z powłoką AR, reflektor SMO oraz diodę SST20 o temperaturze barwowej 4000K ze współczynnikiem oddawania barw Ra>95. 


Za tryby odpowiedzialny jest sterownik wyposażony w 8xAMC7135 dający w najwyższym trybie teoretycznie 2,8A. Trybów jest dużo na dodatek wszystko upchane w 12 grupach. Jest też wygodna funkcja zapamiętywania ostatnio używanego trybu. Jak na razie udało mi się wyklikać-aktywować zapamiętywanie ostatnio używanego trybu. Reszta pozostaje do rozpracowania.



Byłoby za dobrze gdyby producent na czymś nie przyoszczędził. Myślałem, że nie ma w ogóle pasty termo przewodzącej pomiędzy diodą a pigułą ale myliłem się - był mały kleks. Reflektor w standardowych rozmiarach jak w innych Convoyach S2+ czyli 20x12mm.



Trzeba było to od razu naprawić i zastąpić większą ilością pasty czyli standardowe DIY.



Jako, że latarka ma być przeznaczona również do użytku rowerowego to zamówiony jest już nowy reflektor OP zamiast SMO. Osobiście bardzo przypadły mi dwa tryby rowerowe: strobe oraz biking, przy czym strobe to nie taki klasyczny stroboskop tylko kilka mignięć o jednej częstotliwości na przemian z kilkoma mignięciami o innej częstotliwości - dobre do jeżdżenia jak jest jasno i chcemy być widoczni. Tryb biking to połączenie światła ciągłego (jasność nie jest na najwyższym poziomie) z krótkim stroboskopem - idealnie nadaje się do oświetlania drogi przed rowerem jednocześnie pełniąc funkcję ostrzegawczą.


Przyszedł czas na modyfikacje. Majfrend przysłał zestaw kolimatorów do Convoya .


Wśród nich kolimator paskowy 40x60 stopni z przeznaczeniem do oświetlenia rowerowego. 




Z założoną soczewką uzyskujemy taki rozkład światła jak poniżej. Świeci szerzej i krócej, na rower jak znalazł. 




Kolimator 40x60 nie przypadł mi do gustu. Dużo światła na boki a mało do przodu więc średnio się z tym jeździ. 

Zamontowałem inną optykę + daszek przeciw oślepianiu. 






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

SIEMENS EQ7 / EQ5 ZATYKAJĄCA SIĘ WYLEWKA KAWY

Jeśli jesteś posiadaczem ekspresu automatycznego marki Siemens z serii EQ to pewnie prędzej czy później będziesz miał problem z zatykającym się wylotem kawy. Można przetykać dziurki czymś cienkim np. kawałkiem druta lub wykałaczką ale takie rozwiązanie pomaga na chwilę albo w ogóle. Jedyne słuszne rozwiązanie to zaopatrzenie się w 3 cienkie śrubokręty. Patrząc od spodu widać otwory, w które należy je dosyć głęboko włożyć a następnie podważając wyciągnąć wylewkę. Do wylewki podłączony będzie wężyk, który należy wyciągnąć jednocześnie uważając żeby nie wciągnęło go do środka ekspresu bo będzie problem z jego wyciągnięciem. Zdemontowanej puszki niestety nie da się otworzyć bez rozcinania. Mając w ręku zdemontowaną część można przejść do skutecznego rozwiązania problemu nielecącej kawy.  Najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie to przewiercenie na wylot krzyżyków, które znajdują się w otworach. Trudno powiedzieć po co one tam w ogóle są? Chyba tylko po to, żeby się zaty

PIEKARNIK DO ZABUDOWY TEKA - SPADAJĄCA GRZAŁKA

Od 2017 jestem w posiadaniu piekarnika przeznaczonego do zabudowy marki TEKA. Po niecałych 2 latach od zakupu zaczęły się problemy z górną grzałką. Coraz częściej zdarzało się jej wyskakiwać z mocowania i spadać prosto do pieczonego ciasta albo wszystkiego innego znajdującego się w piekarniku. W poprzek grzałki jest poprowadzone mocowanie, które zaczepia się o wystający dynks u góry.  Serwis przyjechał, Pan namęczył się z 2 godziny aż w końcu stwierdził, że przyczyną jest mocowanie grzałki. Ktoś to tak wymyślił, że materiał pracuje na tyle mocno podczas nagrzewania i stygnięcia, że mocowanie grzałki podtrzymujące ją przy górnej części piekarnika zaczyna wędrować po grzałce. Widać to na poniższych zdjęciach. Grzałki nikt nie dotykał od ostatniej naprawy, widać o ile wykrzywiło się mocowanie. Nie byłoby problemu gdyby dało się to łatwo naprostować. Przy zimnej grzałce materiał jest tak mocno spasowany, że trzeba użyć małego młotka lub innego narzędzia w celu nastawienia mocowani

Convoy S2+ SST20 na rower

Zimno, ciemno, więc trzeba było zamontować na rowerze drugiego Convoya S2+. W ramach testu wydrukowałem dwa daszki z Thingiverse zapobiegające oślepianiu osób z przeciwka. Podklejone od środka folią aluminiową, nie miałem ładnej jednolitej więc poszła spożywcza we wzorki. Obydwa Convoye wyposażone w diodę SST20. Dzięki podklejonej folii aluminiowej na daszkach więcej światła jest bezpośrednio przed rowerem. Convoy S2+ SST20 reflektor OP + daszek Dla porównania latarka bez daszka tylko z reflektorem OP \ Convoy S2+ SST20 soczewka 40 stopni + daszek  Dla porównania latarka bez daszka tylko z soczewką W przypadku wyżej wymienionych Convoyów z optyką 40 stopni oraz reflektorem OP, bez daszków lepiej jeździ mi się na reflektorze OP niż z soczewką 40 stopni. Soczewka zapewnia dosyć równomierne rozłożenie światła co wiąże się z wrażeniem, że jest go mniej niż z reflektora OP. Z reflektora OP uzyskujemy większy zasięg z bardziej oświetlonym środkiem. W przypadku jednej latarki na kierownicy re