Zimno, ciemno, więc trzeba było zamontować na rowerze drugiego Convoya S2+. W ramach testu wydrukowałem dwa daszki z Thingiverse zapobiegające oślepianiu osób z przeciwka. Podklejone od środka folią aluminiową, nie miałem ładnej jednolitej więc poszła spożywcza we wzorki. Obydwa Convoye wyposażone w diodę SST20.
Dzięki podklejonej folii aluminiowej na daszkach więcej światła jest bezpośrednio przed rowerem.
Convoy S2+ SST20 reflektor OP + daszek
Dla porównania latarka bez daszka tylko z reflektorem OP
Convoy S2+ SST20 soczewka 40 stopni + daszek
Dla porównania latarka bez daszka tylko z soczewką
W przypadku wyżej wymienionych Convoyów z optyką 40 stopni oraz reflektorem OP, bez daszków lepiej jeździ mi się na reflektorze OP niż z soczewką 40 stopni. Soczewka zapewnia dosyć równomierne rozłożenie światła co wiąże się z wrażeniem, że jest go mniej niż z reflektora OP. Z reflektora OP uzyskujemy większy zasięg z bardziej oświetlonym środkiem. W przypadku jednej latarki na kierownicy reflektor OP może nie zapewniać oczekiwanego doświetlania boków, w przypadku dwóch latarek jest idealnie.
Po założeniu daszków sytuacja się zmienia. W przypadku soczewki po prostu odcina górną część, pozostaje równomierne rozłożenie światła. Po zamontowaniu daszka do reflektora OP na środku pojawia się ciemna plama oraz odcięcie nie jest poziome. Na środku widać ewidentne półkole.
Komentarze
Prześlij komentarz