Przejdź do głównej zawartości

Modernizacja lasera - PLH3D-6W-Series Engraving and Cutting Laser Heads

Nadszedł czas na kolejne modyfikacje sprzętowe lasera. Po prawej posiadany dotychczas a po lewej ze zmodyfikowaną optyką oraz podstawą montażową soczewki. 

Otrzymany zestaw do modernizacji prezentuje się całkiem okazale. W komplecie dysza do nadmuchu powietrza, wężyk do pompki powietrza, nowa soczewka skupiająca, nowa część montażowa optyki ze względu na większy otwór montażowy. Dodatkowo adapter do zamontowania soczewek wcześniej posiadanych z możliwością założenia dyszy powietrza.


Porównanie parametrów soczewek zaczerpnięte ze strony producenta. Od razu widać co zyskujemy stosując soczewkę uSpot - gęstość energii prawie 3 krotnie większa niż w przypadku High-Resolution Lens i prawie 10 krotnie większa niż w High-Efficiency Lens.   


Najlepiej obrazuje to poniższa grafika gdzie czerwony kwadrat to skupienie soczewki uSpot w odniesieniu do pozostałych.


Jako, że w komplecie nie ma kompresora albo innego typu sprężarki trzeba było się w takowy sprzęt zaopatrzyć. Wybór padł na napowietrzacz akwariowy z allegro


Całość poskładana i podłączona, pozostał jedynie do podłączenia wężyk. 


Nadmuch powietrza podczas grawerowania lub cięcia daje widoczne efekty. Po lewej te same prędkości i moce co po prawej ale jedna strona z asystą powietrza a druga bez. 


W przypadku cięcia sklejki otrzymujemy bardzo ładne czyste cięcie bez okopceń. Stosując sklejkę topolową można ciąć z prędkością 400mm/min w 3-4 przejazdach.


Grawerowanie szczegółowych rysunków także wychodzi bardzo czysto i dokładnie prędkość 4000 mm/min.


Cięcie filcu z prędkością 1000mm/min






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

SIEMENS EQ7 / EQ5 ZATYKAJĄCA SIĘ WYLEWKA KAWY

Jeśli jesteś posiadaczem ekspresu automatycznego marki Siemens z serii EQ to pewnie prędzej czy później będziesz miał problem z zatykającym się wylotem kawy. Można przetykać dziurki czymś cienkim np. kawałkiem druta lub wykałaczką ale takie rozwiązanie pomaga na chwilę albo w ogóle. Jedyne słuszne rozwiązanie to zaopatrzenie się w 3 cienkie śrubokręty. Patrząc od spodu widać otwory, w które należy je dosyć głęboko włożyć a następnie podważając wyciągnąć wylewkę. Do wylewki podłączony będzie wężyk, który należy wyciągnąć jednocześnie uważając żeby nie wciągnęło go do środka ekspresu bo będzie problem z jego wyciągnięciem. Zdemontowanej puszki niestety nie da się otworzyć bez rozcinania. Mając w ręku zdemontowaną część można przejść do skutecznego rozwiązania problemu nielecącej kawy.  Najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie to przewiercenie na wylot krzyżyków, które znajdują się w otworach. Trudno powiedzieć po co one tam w ogóle są? Chyba tylko po to, żeby się zaty

PIEKARNIK DO ZABUDOWY TEKA - SPADAJĄCA GRZAŁKA

Od 2017 jestem w posiadaniu piekarnika przeznaczonego do zabudowy marki TEKA. Po niecałych 2 latach od zakupu zaczęły się problemy z górną grzałką. Coraz częściej zdarzało się jej wyskakiwać z mocowania i spadać prosto do pieczonego ciasta albo wszystkiego innego znajdującego się w piekarniku. W poprzek grzałki jest poprowadzone mocowanie, które zaczepia się o wystający dynks u góry.  Serwis przyjechał, Pan namęczył się z 2 godziny aż w końcu stwierdził, że przyczyną jest mocowanie grzałki. Ktoś to tak wymyślił, że materiał pracuje na tyle mocno podczas nagrzewania i stygnięcia, że mocowanie grzałki podtrzymujące ją przy górnej części piekarnika zaczyna wędrować po grzałce. Widać to na poniższych zdjęciach. Grzałki nikt nie dotykał od ostatniej naprawy, widać o ile wykrzywiło się mocowanie. Nie byłoby problemu gdyby dało się to łatwo naprostować. Przy zimnej grzałce materiał jest tak mocno spasowany, że trzeba użyć małego młotka lub innego narzędzia w celu nastawienia mocowani

Convoy S2+ SST20 na rower

Zimno, ciemno, więc trzeba było zamontować na rowerze drugiego Convoya S2+. W ramach testu wydrukowałem dwa daszki z Thingiverse zapobiegające oślepianiu osób z przeciwka. Podklejone od środka folią aluminiową, nie miałem ładnej jednolitej więc poszła spożywcza we wzorki. Obydwa Convoye wyposażone w diodę SST20. Dzięki podklejonej folii aluminiowej na daszkach więcej światła jest bezpośrednio przed rowerem. Convoy S2+ SST20 reflektor OP + daszek Dla porównania latarka bez daszka tylko z reflektorem OP \ Convoy S2+ SST20 soczewka 40 stopni + daszek  Dla porównania latarka bez daszka tylko z soczewką W przypadku wyżej wymienionych Convoyów z optyką 40 stopni oraz reflektorem OP, bez daszków lepiej jeździ mi się na reflektorze OP niż z soczewką 40 stopni. Soczewka zapewnia dosyć równomierne rozłożenie światła co wiąże się z wrażeniem, że jest go mniej niż z reflektora OP. Z reflektora OP uzyskujemy większy zasięg z bardziej oświetlonym środkiem. W przypadku jednej latarki na kierownicy re