Przejdź do głównej zawartości

Rower szosowy gravel Triban RC120 z hamulcami tarczowymi wymiana suportu

Zamiast fabrycznych opon 700x25C Triban dostał nowe dętki i opony:

  • Dętka 700 x 32-47 FV 42mm TOUR CONTINENTAL 170g
  • OPONA ROWEROWA 700x35C KENDA PIEDMONT FAST K1185

Do oświetlenia pozycyjnego na przód:

  • LAMPKA PRZEDNIA KNOG PLUS 5 TRYBÓW USB 40 LM

Jako oświetlenie tylne, kupione na aliexpress:

  • XOSS XR01 Bicycle Rear Light Smart Auto Brake Sensing Tail Light LED Charging Waterproof Cycling Taillight Bike Accessories

Nie chciałem uchwytu na telefon montowanego na kierownicy więc kupiłem montowany do mostka:

  • ThinkRider MTB Phone Mount Stand Bicycle Holder 270° Rotatable Aluminum Adjustable Bike Phone Holder Non-slip

Z napędem nic się na razie nie działo złego oprócz tego, że półbieg w przedniej przerzutce w zasadzie w ogóle nie działał. Tzn. działał ale bez jakichkolwiek widocznych efektów, ale mi to nie przeszkadzało. 

W związku z tym, że suport jest plastikowy a w internecie można wyczytać że czekanie z jego wymianą nie jest dobrym pomysłem bo odkręcenie plastikowej nakrętki niekoniecznie się uda zakupiłem zgodnie z radą innego użytkownika

  •  NECO WKŁAD SUPORTU PAKIET BSA OŚ KWADRAT 68/118MM
Oryginalny suport wygląda jak na zdjęciu i odpowiada dokładnie wymiarami nowego NECO


Do odkręcenia przyda się narzędzie specjalne do podtrzymywania klucza w suporcie tak aby od razu nie zjechać plastikowej nakrętki
  • RISK RL215 Bike Bicycle Square & Spline Axis BB Bottom Bracket Anti Drop Auxiliary Removal Disassembly Repair Tool Fixing Rod
Jak widać, wszystko siedzi bardzo dobrze i można odkręcać


Odkręcanie przebiegało dosyć sprawnie i ciężko. Pomimo tego, iż jest to plastik wkręcony w ramę skrzypiało przeraźliwie podczas wykręcania. Wcześniej czyli tak z tydzień całość była już popryskana jakimś środkiem penetrującym. 

Ruda jeszcze nie zadomowiła się na gwintach.


Nowy wkład jak i wszelakie gwinty zostały nasmarowane i skręcone. Nie było konieczności wykonywania żadnej regulacji przerzutki przedniej. Wszystko pracuje idealnie od strzała. Zaczął nawet działać ten półbieg i sprawdza się przy dwóch albo trzech przełożeniach żeby łańcuch nie obcierał. 





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

SIEMENS EQ7 / EQ5 ZATYKAJĄCA SIĘ WYLEWKA KAWY

Jeśli jesteś posiadaczem ekspresu automatycznego marki Siemens z serii EQ to pewnie prędzej czy później będziesz miał problem z zatykającym się wylotem kawy. Można przetykać dziurki czymś cienkim np. kawałkiem druta lub wykałaczką ale takie rozwiązanie pomaga na chwilę albo w ogóle. Jedyne słuszne rozwiązanie to zaopatrzenie się w 3 cienkie śrubokręty. Patrząc od spodu widać otwory, w które należy je dosyć głęboko włożyć a następnie podważając wyciągnąć wylewkę. Do wylewki podłączony będzie wężyk, który należy wyciągnąć jednocześnie uważając żeby nie wciągnęło go do środka ekspresu bo będzie problem z jego wyciągnięciem. Zdemontowanej puszki niestety nie da się otworzyć bez rozcinania. Mając w ręku zdemontowaną część można przejść do skutecznego rozwiązania problemu nielecącej kawy.  Najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie to przewiercenie na wylot krzyżyków, które znajdują się w otworach. Trudno powiedzieć po co one tam w ogóle są? Chyba tylko po to, żeby się zaty

PIEKARNIK DO ZABUDOWY TEKA - SPADAJĄCA GRZAŁKA

Od 2017 jestem w posiadaniu piekarnika przeznaczonego do zabudowy marki TEKA. Po niecałych 2 latach od zakupu zaczęły się problemy z górną grzałką. Coraz częściej zdarzało się jej wyskakiwać z mocowania i spadać prosto do pieczonego ciasta albo wszystkiego innego znajdującego się w piekarniku. W poprzek grzałki jest poprowadzone mocowanie, które zaczepia się o wystający dynks u góry.  Serwis przyjechał, Pan namęczył się z 2 godziny aż w końcu stwierdził, że przyczyną jest mocowanie grzałki. Ktoś to tak wymyślił, że materiał pracuje na tyle mocno podczas nagrzewania i stygnięcia, że mocowanie grzałki podtrzymujące ją przy górnej części piekarnika zaczyna wędrować po grzałce. Widać to na poniższych zdjęciach. Grzałki nikt nie dotykał od ostatniej naprawy, widać o ile wykrzywiło się mocowanie. Nie byłoby problemu gdyby dało się to łatwo naprostować. Przy zimnej grzałce materiał jest tak mocno spasowany, że trzeba użyć małego młotka lub innego narzędzia w celu nastawienia mocowani

Convoy S2+ SST20 na rower

Zimno, ciemno, więc trzeba było zamontować na rowerze drugiego Convoya S2+. W ramach testu wydrukowałem dwa daszki z Thingiverse zapobiegające oślepianiu osób z przeciwka. Podklejone od środka folią aluminiową, nie miałem ładnej jednolitej więc poszła spożywcza we wzorki. Obydwa Convoye wyposażone w diodę SST20. Dzięki podklejonej folii aluminiowej na daszkach więcej światła jest bezpośrednio przed rowerem. Convoy S2+ SST20 reflektor OP + daszek Dla porównania latarka bez daszka tylko z reflektorem OP \ Convoy S2+ SST20 soczewka 40 stopni + daszek  Dla porównania latarka bez daszka tylko z soczewką W przypadku wyżej wymienionych Convoyów z optyką 40 stopni oraz reflektorem OP, bez daszków lepiej jeździ mi się na reflektorze OP niż z soczewką 40 stopni. Soczewka zapewnia dosyć równomierne rozłożenie światła co wiąże się z wrażeniem, że jest go mniej niż z reflektora OP. Z reflektora OP uzyskujemy większy zasięg z bardziej oświetlonym środkiem. W przypadku jednej latarki na kierownicy re